- Menu przedmiotowe
- Zamówienia publiczne
Zamówienia publiczne
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora nr 10/2020/2021
z dnia 15.01.2021
Regulamin udzielania zamówień publicznych w Publicznej Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 w Krapkowicach, których wartość netto jest mniejsza niż 130 000 złotych
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1.
- Regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość netto jest mniejsza niż 130 000 złotych, zwany dalej „Regulaminem”, określa zakres, kryteria, zasady oraz organizację udzielania zamówień z pominięciem stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Przepisy niniejszego Regulaminu mają zastosowanie tylko do udzielanych przez Zamawiającego zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane, finansowanych ze środków publicznych wyłączonych ze stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą Pzp”, o wartości netto mniejszej niż kwota 130 000 złotych.
- Zasad opisanych w niniejszym Regulaminie nie stosuje się, jeśli instytucja przyznająca środki finansowe dla Zamawiającego żąda respektowania własnych procedur dla udzielania zamówień.
- W celach sprawozdawczych pracownik merytoryczny informuje o każdym zamówieniu publicznym pracownika księgowości, który prowadzi rejestr udzielonych w danym roku sprawozdawczym zamówień, poprzez dostarczenie dokumentu (faktura, nota, rachunek, umowa) będącego udokumentowaniem zamówień, o których mowa w ust. 2.
§ 2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Zamawiający – jednostka budżetowa – Publiczna Sportowa Szkoła Podstawowa nr 5 w Krapkowicach,
- Kierownik Zamawiającego – Dyrektor Publicznej Sportowej Szkoły Podstawowej nr 5 w Krapkowicach,
- Komórka Merytoryczna - komórka organizacyjna lub stanowisko pracy w zakresie działania której(ego) mieści się realizacja konkretnego zamówienia publicznego w Publicznej Sportowej Szkole Podstawowej nr 5 w Krapkowicach,
- Pracownik merytoryczny – pracownik Komórki Merytorycznej, do którego obowiązków służbowych należy załatwienie spraw z danego zakresu,
- Pracownik księgowości – pracownik Gminnego Centrum Usług Wspólnych w Krapkowicach, który obsługuje jednostkę budżetową pod względem rachunkowym,
- Środki publiczne – środki publiczne w rozumieniu przepisów o finansach publicznych.
Rozdział 2
Odpowiedzialność
§ 3.
- Za przygotowanie i przeprowadzenie opisanych w niniejszym Regulaminie poszczególnych zamówień odpowiedzialni są pracownicy merytoryczni, nad którymi nadzór pełni Kierownik Zamawiającego.
- Nie dopuszczalne jest dzielenie zamówienia i zaniżanie jego wartości w celu ominięcia obowiązku stosowania Ustawy.
- Za terminowe wszczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego, z zachowaniem ciągłości w realizacji umów z wykonawcami, odpowiedzialny jest Kierownik Zamawiającego.
Rozdział 3
Kryteria i zasady udzielania zamówień publicznych
§ 4.
- Wydatkowanie środków publicznych może nastąpić na cele i w wysokości ustalonej
w planie finansowym Zamawiającego. - Wydatkowanie środków publicznych powinno być dokonywane:
- z zachowaniem zasady celowości, oszczędności, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
- realizowane tylko w momencie posiadania środków pieniężnych na dzień zakupu/zwarcia umowy,
- w sposób umożliwiający jego terminowe wykonanie i ciągłość w realizacji zadań,
- przy zachowaniu zasady równego traktowania wykonawców.
Rozdział 4
Procedura wszczęcia i przeprowadzenia postępowania zamówień publicznych
§ 5.
- Udzielenie zamówienia publicznego winno być poprzedzone oszacowaniem wartości zamówienia publicznego.
- Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest cena netto.
§ 6.
- Podstawą obliczenia wartości zamówienia na dostawy jest wartość rynkowa rzeczy lub praw będących przedmiotem dostawy.
- Podstawą obliczenia wartości zamówienia na usługi jest wartość rynkowa świadczeń objętych zamówieniem.
- Podstawą obliczenia wartości zamówienia na roboty budowlane jest kosztorys inwestorski.
- Przy obliczaniu wartości zamówienia na roboty budowlane uwzględnia się także wartość dostaw związanych z wykonywaniem robót budowlanych oddanych przez Zamawiającego do dyspozycji wykonawcy.
- Wartość rynkową, o której mowa w ust. 1 i 2, określa się na podstawie przeciętnych cen stosowanych na rynku lokalnym.
- Jeżeli nie można obliczyć wartości zamówienia na podstawie realiów rynkowych Zamawiający może swój szacunek oprzeć na aktualnie powszechnie stosowanych katalogach, cennikach i taryfikatorach.
Rozdział 5
Procedury udzielania zamówienia publicznego
§ 7. Ustala się następujące procedury udzielania zamówień publicznych, których wartość netto:
- jest mniejsza niż 70 000 złotych,
- jest równa lub większa od kwoty 70 000 złotych - do 130 000 złotych.
§ 8.
- Obowiązkiem Kierownika Zamawiającego jest wszczęcie procedury zamówienia tak, aby umożliwić rozstrzygnięcie postępowania w wymaganym terminie, zapewniającym ciągłość realizowanych zadań.
- Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie
i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 9. Zamówienia publiczne o wartości netto mniejszej niż 70 000 złotych
- Do zamówień, których wartość szacunkowa jest mniejsza niż 70 000 złotych netto nie stosuje się postanowień niniejszego Regulaminu. Pracownik merytoryczny prowadzi negocjacje z jednym wykonawcą, przy zachowaniu zasady celowości, oszczędności z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów.
- Kierownik Zamawiającego może podjąć decyzję o przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego o wartości netto mniejszej niż 70 000 złotych wg procedury, o której mowa w § 10.
§ 10. Zamówienia publiczne o wartości netto równej lub wyższej od kwoty 70 000 złotych - do 130 000 złotych
- Pracownik odpowiedzialny za realizację danego zamówienia występuje z wnioskiem o wyrażenie zgody na wszczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego o wartości netto równej lub wyższej od kwoty 70 000 złotych do 130 000 złotych do Kierownika Zamawiającego. Wniosek stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Po wyrażeniu zgody przez Kierownika Zamawiającego na realizację danego zamówienia, pracownik merytoryczny przeprowadza procedurę zamówienia publicznego.
- Procedura udzielenia zamówienia polega na tym, że pracownik merytoryczny:
- opisuje przedmiot zamówienia i ustala jego wartość (załącznik nr 2 do Regulaminu),
- zaprasza do składania ofert co najmniej 2 wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia chyba, że na rynku nie występuje taka liczba wykonawców,
- zapytanie ofertowe zawiera co najmniej:
- nazwę zamawiającego,
- nazwę i opis przedmiotu zamówienia,
- warunki realizacji zamówienia / termin wykonania zamówienia,
- warunki udziału w postępowaniu,
- opis sposobu przygotowania oferty,
- miejsce oraz termin składania ofert,
- kryteria oceny ofert,
- klauzulę informacyjną RODO,
- na podstawie otrzymanych ofert pracownik merytoryczny wybiera wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę (załącznik nr 2 do Regulaminu),
- do czasu jej zarchiwizowania, cała dokumentacja z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przechowywana jest u pracownika merytorycznego, odpowiedzialnego jest za jego realizację.
- W przypadku, gdy wpłynie jedna oferta, zleca się wykonanie zamówienia podmiotowi, który złożył ofertę. Jeśli nie wpłynie żadna oferta, pracownik merytoryczny prowadzi negocjacje z wybranym przez siebie wykonawcą.
- Załącznik nr 3 do Regulaminu określa ramowy wzór formularza ofertowego, Kierownik zamawiającego dopuszcza składanie ofert na własnych drukach wykonawców.
§ 11.
- Kierownik Zamawiającego, dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności, z zastrzeżeniem ust.3:
- dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
- z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
- z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów,
- ze względu na szczególną sytuację której zamawiający nie mógł przewidzieć, i zachodzi pilna potrzeba udzielenia zamówienia, w celu ograniczenia skutków zdarzenia losowego, miejscowe zagrożenia, awarii, w szczególności zagrażającego życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody o znacznych rozmiarach,
- w przypadku gdy w postępowaniu prowadzonym uprzednio nie złożono żadnej oferty lub wszystkie oferty odrzucono ze względu na niezgodność z treścią zaproszenia do składania ofert,
- w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne ze względu na wykonanie zamówienia podstawowego,
- w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług, dostaw lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, które jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego oraz było przewidziane w szacowaniu wartości zamówienia podstawowego,
- zamówień, których przedmiotem są:
- usługi prawnicze,
- szkolenia organizowane przez zewnętrzny podmiot,
- przedłużenia ważności posiadanych licencji na systemy informatyczne i oprogramowania oraz ich rozbudowa,
- zakup czasu antenowego lub radiowych usług medialnych,
- usługi wydawnicze,
- zakup publikacji ogłoszeń w prasie,
- zakup czasopism, literatury fachowej, materiałów edukacyjnych i promocyjnych,
- usługi medyczne,
- usługi ubezpieczeniowe,
- usługi w zakresie tłumaczeń pisemnych i ustnych,
- usługi w zakresie organizacji wystaw, koncertów, festiwali, widowisk, przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej oraz organizacji i obsługi imprez sportowych w tym zakup nagród,
- w zakresie działalności twórczej lub artystycznej,
- usługi w dziedzinie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i kwalifikacji wojskowej.
- Z przeprowadzonej procedury sporządza się pisemną Notatkę służbową, która zawiera co najmniej: uzasadnienie udzielenia zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą, nazwę i opis przedmiotu zamówienia, rodzaj zamówienia, nazwę i adres wykonawcy, cenę oferty.
- Negocjacji, o których mowa w ust.1, nie stosuje się do zamówień, które mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, a stawki cen jednostkowych tego wykonawcy wymagają zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Regulacji lub inny organ do tego uprawniony.
§ 12.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem należy stosować przepisy ustawy o finansach publicznych, kodeksu cywilnego oraz innych ustaw związanych z przedmiotem zamówienia.
Załączniki:
Zał.1 Wniosek o wyrażenie zgody na udzielenie zamówienia publicznego.pdf (449,08KB)
Zał.2 Protokół z rozeznania cenowego.pdf (193,34KB)
Zał.3 Formularz ofertowy.pdf (439,04KB)
Zał.4 Klauzula informacyjna.pdf (282,94KB)